Pdf (Русский)

Kalit so‘zlar

электронная коммерция, интернет-реклама, рекламное право, рекламная деятельность, цифровой объект, цифровой гражданский оборот, размещение и распространение рекламы.

Как цитировать

РУЗИНАЗАРОВ, Ш. (2025). ПРАВОВОЕ РЕГУЛИРОВАНИЕ ОНЛАЙН-РЕКЛАМЫ В ЭЛЕКТРОННОЙ КОММЕРЦИИ: ЭЛЕКТРОН ТИЖОРАТДА ОНЛАЙН-РЕКЛАМАНИ ХУҚУҚИЙ ТАРТИБГА СОЛИШ. ЮРИСТ АХБОРОТНОМАСИ, 5(3), 57–65. Retrieved from https://yuristjournal.uz/index.php/lawyer-herald/article/view/1105

Abstrakt

Ушбу мақолада илк маротаба электрон тижоратда онлайн-рекламани хуқуқий тартибга солишнинг тушунчаси, моҳияти хақидаги илмий доктриналар ёритилган. Шу жихатидан реклама фаолияти рақамли платформада унинг иштирокчилари ўртасидаги ўзаро муносабатларнинг алоҳида тури бўлиб ҳисобланиши, унинг ёрдамида ишлаб чиқарувчи (тадбиркор) ўз маҳсулоти (рақамли маҳсулоти) тимсоли ёки кўринишини яратиши, реклама ёрдамида маълум бир маҳсулот ёки хизмат ҳақида ушбу реклама йўналтирилган фойдаланувчилар хамда электрон тижоратда истеъмолчилар ўртасида вужудга келадиган хуқуқий муносабатлар ўрганилган. Шу нуқтаи назардан, реклама электрон тижоратда истеъмолчиларнинг товар, ишлар ва хизматлар бозоридан харидоргир маҳсулотларни сотиб олиш билан боғлиқ муносабатларни хуқуқий тартибга солиш масалалари тизимли тадқиқ этилган. Энг муҳими, Интернет-реклама-ҳуқуқий тартибга солишнинг рақамли объекти сифатида табиати, рекламанинг энг динамик ривожланаётган тармоқларидан бири эканлиги ва рақамли технологияларни қўлланиши туфайли реклама фаолиятининг барча субъектлари учун самарали ва фойдали бўлган бир қатор
афзалликлари илмий-амалий жихатидан ёритиб берилган. Интернет-реклама – бу Интернетда товарлар ва/ёки хизматлар тўғрисидаги маълумотларни шахсий бўлмаган тарзда тақдим этиш шакли сифатида тобора ривожланиб бориши ва бу ўз навбатида, соҳада хуқуқий тартибга солишнинг самарадорлигини ошириш зарурияти илмий ва қонунчилик манбалари таҳлили асосида тавсифлаб берилган. Тадқиқот натижасига кўра, электрон тижоратда онлайн-рекламани хуқуқий тартибга солишга оид муоммоли-мақсадли масалалар бўйича муаллифлик ёндашувлари ва илмий концептуал нуқтаи-назарлар асослаб берилган.

Pdf (Русский)

Библиографические ссылки

Основы рекламы [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://mirtshb.com/d/234910/d/_mudrova.

n.,-osnovy-reklamy.doc - Заглавие с экрана. Кузнецов Р. В. Маркетинговые исследования баннерной интернет-

рекламы: Дис. ... канд. экон. наук. М., 2008.

Нечуй-Ветер В.Л. Особенности правового регулирования распространения рекламы в сети Интернет //

Реклама и право. М.: Юрист, 2013, № 1 (20).

Малахов С.В. Гражданско-правовое регулирование отношений в глобальной компьютерной сети Интернет.

Дис. … канд. юрид. наук: 12.00.03 / М., 2001. 173 c. Филатова О.А Гражданско-правовые особенности рекламы в

Интернете. Автореф. дис. ... канд. юрид. наук /. М., 2003. 27 c.

Национальная база данных законодательства, 08.06.2022 г., № 03/22/776/0498; 15.02.2024 г., №

/24/908/0126.

Закон Республики Казахстан от 10 июля 2023 года № 18-VIII ЗРК // URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/

Z2300000018.

Фокова Е.А. Гражданско-правовая защита объектов рекламы в сети Интернет // Правовые вопросы связи.

М.: Юрист, 2005, № 1.